In een maatschappij waar alles snel moet en we voortdurend haast hebben ligt stress voortdurend op de loer. Herken je dat je alsmaar bezig bent? Eerst even dit en dan direct erna weer iets anders? Voor je het weet is er een paar uur voorbij en heb je geen moment rustig gezeten of iets anders gedaan om even los te komen van al die dingen.

Het klinkt misschien gek, maar wanneer je regelmatig een pauze neemt, werk je veel productiever. Door regelmatig een adempauze te nemen tank je tussendoor even bij waardoor je voldoende energie houdt. Je hersenen krijgen de mogelijkheid om tot rust te komen en je kunt weer helderder denken en je beter concentreren. En wanneer je kiest voor beweging in de pauze helpen je spieren om je lichamelijke balans te bewaren. Je laadt dan als het ware de batterij op.

Als je het lastig vindt om te voelen wanneer het tijd is voor een pauze, let dan eens op je ademhaling. Zodra die wat hoger in de borst is in plaats van laag in je buik, of wat sneller dan wanneer je echt ontspannen bent, is het tijd om een pauze in te lassen.

Wanneer je merkt dat je steeds vergeet om daar op te letten, kun je een timer zetten. Bijvoorbeeld steeds na een uur. Wanneer de timer gaat, weet je dat het tijd is voor een pauze. Je kunt merken dat je je dan aan het einde van de dag heel anders voelt dan wanneer je de pauzes over slaat.

Welk hsp-type ben jij?

Doe de test en ontdek je persoonlijke hsp-type:

Inge Schuurmans

Inge is hoogsensitief en verdiept zich al vele jaren in deze eigenschap en in de werking van het gevoelige zenuwstelsel.
Ze deelt haar kennis en inzichten op deze website.
In het Online Programma Stralend Sensitief leert ze andere hsp om met hun gevoeligheid om te gaan, zodat deze eigenschap hen niet langer belemmert en ze kunnen gaan floreren in het leven.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Want More Great Content?

Check Out These Articles 

>